ברלין הדפסות, Printika
חברת ברלין הדפסות מספקת שירותי מיתוג והדפסה אישית על חולצות ועל מגוון רחב של מוצרים. החברה הקטנה שהוקמה בשנת 1955 היא כיום מפעל של ממש, המשתרע על פני 550 מטרים בראשון לציון ומכיל את כל אמצעי הייצור. לקוחות החברה מגוונים וכוללים חיילים שמדפיסים חולצות לסיום קורס, גני ילדים, בתי ספר, משפחות שעורכות אירועים משפחתיים, חברות פרטיות, עסקים, עיריות ואפילו משרדים ממשלתיים וחברות הייטק.
פרט לחולצות, ברלין הדפסות מדפיסה על שלל מוצרים כמו מגבות, כובעים, תיקים, עטים, כוסות, בקבוקים, מטריות, דגלים, מוצרי טקסטיל, מוצרי טיפוח ויופי ועוד. שמואל ברלין, הבעלים של ברלין הדפסות, מספר לנו על זמן האספקה המהיר של החברה, שיטות הדפוס השונות, ועל הדגש שהחברה מקפידה על חוויית הלקוח.
“אצלנו קיימים כל שיטות הדפוס – מדפוס משי שזו השיטה המסורתית והאומנותית ביותר ועד לשיטות הדפוס הדיגיטליות המתקדמות ביותר”, פותח ברלין. “כשלקוח פונה אלינו להדפיס על חולצות, אנחנו יודעים להתאים לו את שיטת ההדפסה הנכונה ביותר לצורך שלו. מכיוון שכל אמצעי הייצור נמצאים אצלנו ואנחנו לא תלויים בספקי משנה, אנחנו יכולים לספק ללקוחות הזמנות גדולות מהיום להיום. השירות המהיר מתאפשר גם הודות לצוות שירות הלקוחות שלנו שנותן ללקוח מעטפת שלמה של שירותים משלימים שמקדמים ועוטפים את ההזמנה באופן מלא”.
“חוויית הלקוח זה הדבר הכי חשוב לנו”
“כל לקוח שפונה אלינו מקבל ליווי של מנהל לקוחות אישי שמסייע בבחירת הבד והמוצר המתאימים ומלווה את התהליך עד שהמוצרים מגיעים לבית הלקוח. יש לנו צוות חזק שנותן שירותי עיצוב, גרפיקה, קריאייטיב מיתוג והדמיות. הצוות הגרפי שולח ללקוח הדמיה בוואטסאפ או במייל ורק לאחר אישור הלקוח, אנחנו מתחילים בהדפסה. אם מדובר בהזמנה גדולה, אנחנו מדפיסים חולצה אחת לדוגמא ושולחים ללקוח תמונה או סרטון לאישור סופי לפני תחילת ההדפסה. אנחנו שמים דגש על בקרה, ולא יקרה מצב שבו לקוח יזמין הדפסה ויגיד ‘זה לא מה שחשבתי שאקבל’. אין אצלנו תקלות מהסוג הזה. חוויית הלקוח זה הדבר הכי חשוב לנו.”
את החברה ייסד אביו של שמואל, יוסף ברלין, בשנת 1955 בבני ברק. החברה שנקראה אז “שבלונטקס” הביאה לארץ את דפוס המשי, טכנולוגיה שנחשבה בזמנו כמהפכנית. לדברי שמואל, החברה ייצרה גלופות משי עבור מותגים כמו גוטקס, סריגמיש, קסטרו, פוקס ורנואר, ואף העתיקה את מקום מושבהּ מבני ברק לראשון לציון כדי להתקרב למפעלי המותגים. לאחר שחרורו מהצבא, לפני כשלושים שנה, נכנס שמואל ברלין לעסק המשפחתי. “עם השנים הלכנו והתמקצענו בענף הדפוס”, הוא מספר. “רכשנו והתמחינו בשיטות הדפסה נוספות והתחלנו למכור ולשווק אצלנו גם את המוצרים השונים שעליהם הלקוחות ביקשו להדפיס. למעשה התרחבנו וכבר לא מתפקדים רק כבית דפוס.”
מחלקת הדפוס כוללת: 2 מכונות דפוס אוטומטיות שיכולות להדפיס בו זמנית 8 צבעים על חולצות, 2 מכונות דפוס טמפון למיתוג מוצרי קד”מ, מדפסת UV להדפס ישיר על מוצרים, מדפסת DTF להדפס דיגיטלי על חולצות +מדפסת DTG להדפסה ישירה על מגבות וחולצות, דפוס טרנספר –מטבח לעירבוב צבעים, כדי להגיע לגוון המדויק שהלקוח רוצה, וכן אמצעי דפוס נוספים.
בין שיטות הדפוס השונות בברלין הדפסות, נמנים דפוס המשי המסורתי שבו אפשר להגיע להספק של 550 הדפסות בשעה !!! ולצידו, שיטות הדפסה דיגיטליות שונות. “אנו מתאימים את שיטת הדפוס הנכונה ביותר עבור כל הזמנה, אם מדובר במדפסת פלוטר, בדפוס טרנספר (סובלימציה) שהוא דפוס דיגיטלי אשר מאפשר להדפיס רק על חולצות לבנות, או דפוס DTF (Direct to film) שבו צבע ההדפסה עובר בחום על החולצה וניתן להדפיס הדפסה צבעונית ללא שום מגבלות באיכות מדהימה גם על חולצות כהות, ואין צורך בהכנת גלופות.”
“השיטה המתקדמת והאיכותית ביותר היא שיטת DTG (Direct to garment). בשיטה זו אנו משתמשים במדפסת מיוחדת שמדפיסה בצבעי מים ישירות על החולצה ברזולוציה מדהימה. החדות של ההדפס בשיטה זו היא מוחלטת, והצבע נטמע ונספג בתוך סיבי הבד ונעשה חלק מהבד עצמו. כמעט לא מרגישים את ההדפסה כשלובשים את החולצה.”
לדברי שמואל, חזון החברה הוא לחבר בין שיטות ההדפסה המתקדמות המאפשרות לבצע הדפסה של כל עיצוב מורכב ככל שיהיה ללא צורך בגלופות ואפילו בכמות קטנה, לבין היכולות הטכנולוגיות, וליצור ממשק אינטרטי חדשני שינגיש את ההדפסה האיכותית ומיתוג המוצרים לכל דורש. “אנחנו מקווים שבקרוב נצליח להגשים את החזון ולהעלות לאוויר אתר חדשני בשם Printika שיאפשר ללקוחות להזמין מוצרים מודפסים בלחיצת כפתור. הם יוכלו לבחור בעצמם את המוצרים המבוקשים, לעצב את ההדפסה, לבחור את הפונטים והצבעים, לראות הדמיה ולקבל את המוצרים במשלוח הביתה. אנחנו מתרגשים ליצור עבור לקוחותינו חוויית קנייה חדשה, קלה ומרגשת.”
המוטו שלנו: האומנות שבאיכות (וגם במהירות)